Nākotnes prāti – mākslīgā intelekta nometne (1.–6. klase)

Nometne notiek:
Datumi | Laiks | Nosaukums | Klase | Cena |
---|---|---|---|---|
14.07.–18.07.2025. | 09.00–13.00 | Nākotnes prāti | 1.–3. klase | 160 EUR ar PVN |
21.07.–25.07.2025. | 09.00–13.00 | Nākotnes prāti | 4.–6. klase | 160 EUR ar PVN |
Par nometni:
- dalībnieku skaits no pieciem līdz desmit skolēniem vienā grupā;
- nometnes pamatvaloda ir latviešu, ja nepieciešams, pasniedzējs izskaidro uzdotos uzdevumus arī angļu vai krievu valodā;
- norises vieta: Rīga, Lāčplēša iela 87C;
- vecāki var savus bērnus atstāt nometnes norises vietā 30 minūtes pirms nodarbību sākuma un sagaidīt 30 minūšu laikā pēc nodarbību beigām.
Nometnes cena iekļauj:
- nometnei nepieciešamos materiālus;
- radošās darbnīcas un projektus;
- ieejas biļetes ekskursiju norises vietās un transporta izmaksas;
- siltos dzērienus un nelielas uzkodas nodarbību laikā;
- prezentāciju un radošo darbu nosūtīšanu vecākiem;
- nometnes fotogrāfijas elektroniskā formātā.
Katrs dalībnieks dāvanā saņem:
- T kreklu vai mugursomu.
Nodarbību metodika:
- Tematiskās izpratnes uzdevumi: interaktīvas lekcijas, diskusijas un komandu uzdevumi, kuros bērni apgūst, kā mākslīgais intelekts darbojas mūsdienās, kādi ir tā iespējamie ieguvumi un riski. Tiek organizētas debates, analīzes spēles un drošības likumu izstrāde, lai attīstītu kritisko domāšanu un tehnoloģiju izpratni
- Praktiski pētījumi: eksperimenti ar mākslīgā intelekta rīkiem (piemēram, saruna ar čatbotiem/sarunbotiem (chatbots), attēlu šķirošana, balss atpazīšana), mākslīgā intelekta apmācības simulācijas (Teachable Machine u. c.). Bērni paši veido algoritmus, novēro MI kļūdas un mācās identificēt viltus saturu, tādējādi attīstot spēju analizēt un pētīt tehnoloģiju darbību.
- Radošās darbnīcas: mākslīgā intelekta projektu izstrāde: bērni veido savus mākslīgā intelekta lietotņu, robotu vai palīgu modeļus, vizuālos materiālus un plakātus. Zīmējumi, stāsti, maketi un nelielas prezentācijas tiek sagatavotas, izmantojot dizaina domāšanas principus un SCRUM komandas darbu.
- Piedzīvojumu spēles: izzinošas un aizraujošas spēles kā “Kas ir MI?”, “Gudrākais dators vai cilvēks?”, “Kas īsts, kas ģenerēts?”, orientēšanās uzdevumi digitālajā vidē, misijas par drošu MI izmantošanu un sadarbības uzdevumi komandu garam un radošumam.
PIETEIKTIES NOMETNEI
Lai garantētu vietu nometnē, lūdzam veikt pirmo iemaksu 50 EUR apmērā 7 dienu laikā no rēķina saņemšanas brīža. Dalības maksu iespējams samaksāt pa daļām skaidrā naudā/ar karti vai ar bankas pārskaitījumu pēc brīvi izvēlēta samaksas grafika.
Aizpildiet elektronisko pieteikuma formu vai piesakieties pa bezmaksas tālruni 80 00 72 72, vai e-pastu [email protected]!
Attīstāmās kompetences
- Tehnoloģiju izpratne un kritiskā domāšana: mākslīgā intelekta (MI) darbības principi, riski un iespējas.
- Problēmu risināšana un radošums: algoritmu izstrāde, MI risinājumu veidošana.
- Saziņa un sadarbība: komandas darbs SCRUM principos, ideju apmaiņa un projektu prezentēšana.
- Analītiskā domāšana: viltus satura atpazīšana un datu analīze.
- Digitālā pratība: drošība, atbildīga MI izmantošana un tehnoloģiju ētika.
Nodarbību programma 1.–3. klasei (7–9 gadi)
Diena | Temats/ Aktivitātes |
Pirmdiena |
Kas ir mākslīgais intelekts? Iepazīšanās spēles par MI ikdienā, diskusija un attēlu spēles. Radošā darbnīca – sava MI drauga zīmēšana un apraksts. Sarunas par MI iespējām un ierobežojumiem bērnu izpratnē. |
Otrdiena |
Kā MI mācās? Spēles par šķirošanas algoritmiem, balss atpazīšanas eksperimenti, savu algoritmu izstrāde un stāstu veidošana par mācību procesu. Praktiski piemēri un komandu darbs. |
Trešdiena |
MI kļūdas un drošība Demonstrācijas par viltus attēliem, spēle “Kas ir īsts, kas – ģenerēts?”, lomu spēles par MI kļūdainām atbildēm. Radošs uzdevums – katrs bērns izdomā un zīmē savu “Drošības likumu”. |
Ceturtdiena |
Mans MI projekts Komandas izvēlas savu MI projektu: draugs, palīgs, spēle vai robots. Lomu sadale pēc SCRUM principiem. Katrs bērns izstrādā savu projekta daļu (zīmējums, stāsts, tests). |
Piektdiena |
Prezentācija un noslēgums Projekta pabeigšana un apvienošana. Prezentāciju ierakstīšana vai fotofiksācija. Prezentāciju nosūtīšana vecākiem. Saruna par MI nākotni, kopīga refleksija. |
Nodarbību programma 4.–6. klasei:
Diena | Temats/ Aktivitātes |
Pirmdiena |
MI mūsdienu dzīvē un tehnoloģijās Spēle “Kas no mūsu ikdienas ir MI?”, diskusija par MI ietekmi, algoritmu ievads (ieteikumi, neironu tīkli). Saruna ar čatbotu un SCRUM ievads. |
Otrdiena |
Kā MI mācās? Mini lekcija par datiem un apmācību, MI trenēšana (piem., Teachable Machine). Dizaina domāšana – MI risinājumu izstrāde. Diskusija par MI taisnīgumu. |
Trešdiena |
Neētiska MI izmantošana Demonstrācijas par deepfake un neobjektivitāti, sociālo tīklu algoritmi. Debates, grupu uzdevums – atrast viltus saturu un izstrādāt MI drošības likumus. |
Ceturtdiena |
Projekta izstrāde Komandas veido MI projektus – prezentācijas, video, demo vietnes u.c. SCRUM darba cikli, dizaina domāšanas atkārtojums, ideju uzlabošana pēc atgriezeniskās saites. |
Piektdiena |
Noslēgums un prezentācijas Gala prezentāciju sagatavošana un ierakstīšana, vecākiem nosūtīti darbi. Diskusija par MI nākotni, pārsteigumi un refleksija par komandas darbu un gūtajām atziņām. |