Nākotnes prāti – mākslīgā intelekta nometne (1.–6. klase)

Zīmējums ar smaidošu robotiņu ar uzrakstu “AI” uz krūtīm, kurš māj ar roku, uz tumši zila fona ar uzrakstu “Nākotnes prāti” – Skrivanek vasaras bērnu nometnes par tehnoloģijām un mākslīgo intelektu – mākslīgā intelekta vasaras nometne bērniem Latvieši vienmēr ir bijuši ziņkārīga un izgudrojumiem atvērta tauta — tieši tādēļ šovasar mācību centrs Skrivanek pirmo reizi rīko mākslīgā intelekta (MI) nometni 1.–6. klases skolēniem! Mūsdienu tehnoloģijas arvien vairāk ienāk mūsu ikdienā — tās palīdz, aizrauj un izaicina, tāpēc ir īstais brīdis jau bērnībā iepazīt, kā darbojas MI, kā tas “domā”, mācās un arī kļūdās. Tāpat kā valodu apgūšanā vai loģiskās domāšanas uzdevumos, arī MI izzināšana attīsta kritisko domāšanu, radošumu un spēju sadarboties. Skrivanek veidotajās izzinošajās un rotaļīgajās nodarbībās bērni mācīsies par MI darbības principiem, izpratīs algoritmu pasauli, diskutēs par MI riskiem un drošību, kā arī paši radīs savus nākotnes tehnoloģiju risinājumus — MI draugu, lietotni, spēli vai robotu. Nometne būs lieliska iespēja ne tikai mācīties un pētīt, bet arī izpausties radoši, sadarboties komandā un iejusties gan pētnieka, gan izgudrotāja lomā, atklājot, kā MI var veidot mūsu nākotni. Gaidīsim zinātkāros, radošos un tehnoloģijām atvērtos bērnus mūsu šīs vasaras nometnē Nākotnes Prāti!

Nometne notiek:

Datumi Laiks Nosaukums Klase Cena
14.07.–18.07.2025. 09.00–13.00 Nākotnes prāti 1.–3. klase 160 EUR ar PVN
21.07.–25.07.2025. 09.00–13.00 Nākotnes prāti 4.–6. klase 160 EUR ar PVN
Datumi: 14.07.–18.07.2025.
Laiks: 09.00–13.00
Nosaukums: Nākotnes prāti
Klase: 1.–3. klase
Cena: 160 EUR ar PVN
Datumi: 21.07.–25.07.2025.
Laiks: 09.00–13.00
Nosaukums: Nākotnes prāti
Klase: 4.–6. klase
Cena: 160 EUR ar PVN

Par nometni:

  • dalībnieku skaits no pieciem līdz desmit skolēniem vienā grupā;
  • nometnes pamatvaloda ir latviešu, ja nepieciešams, pasniedzējs izskaidro uzdotos uzdevumus arī angļu vai krievu valodā;
  • norises vieta: Rīga, Lāčplēša iela 87C;
  • vecāki var savus bērnus atstāt nometnes norises vietā 30 minūtes pirms nodarbību sākuma un sagaidīt 30 minūšu laikā pēc nodarbību beigām.

Nometnes cena iekļauj:

  • nometnei nepieciešamos materiālus;
  • radošās darbnīcas un projektus;
  • ieejas biļetes ekskursiju norises vietās un transporta izmaksas;
  • siltos dzērienus un nelielas uzkodas nodarbību laikā;
  • prezentāciju un radošo darbu nosūtīšanu vecākiem;
  • nometnes fotogrāfijas elektroniskā formātā.

Katrs dalībnieks dāvanā saņem:

  • T kreklu vai mugursomu.

Nodarbību metodika:

  • Tematiskās izpratnes uzdevumi: interaktīvas lekcijas, diskusijas un komandu uzdevumi, kuros bērni apgūst, kā mākslīgais intelekts darbojas mūsdienās, kādi ir tā iespējamie ieguvumi un riski. Tiek organizētas debates, analīzes spēles un drošības likumu izstrāde, lai attīstītu kritisko domāšanu un tehnoloģiju izpratni​
  • Praktiski pētījumi: eksperimenti ar mākslīgā intelekta rīkiem (piemēram, saruna ar čatbotiem/sarunbotiem (chatbots), attēlu šķirošana, balss atpazīšana), mākslīgā intelekta apmācības simulācijas (Teachable Machine u. c.). Bērni paši veido algoritmus, novēro MI kļūdas un mācās identificēt viltus saturu, tādējādi attīstot spēju analizēt un pētīt tehnoloģiju darbību.
  • Radošās darbnīcas: mākslīgā intelekta projektu izstrāde: bērni veido savus mākslīgā intelekta lietotņu, robotu vai palīgu modeļus, vizuālos materiālus un plakātus. Zīmējumi, stāsti, maketi un nelielas prezentācijas tiek sagatavotas, izmantojot dizaina domāšanas principus un SCRUM komandas darbu.
  • Piedzīvojumu spēles: izzinošas un aizraujošas spēles kā “Kas ir MI?”, “Gudrākais dators vai cilvēks?”, “Kas īsts, kas ģenerēts?”, orientēšanās uzdevumi digitālajā vidē, misijas par drošu MI izmantošanu un sadarbības uzdevumi komandu garam un radošumam.

PIETEIKTIES NOMETNEI

Lai garantētu vietu nometnē, lūdzam veikt pirmo iemaksu 50 EUR apmērā 7 dienu laikā no rēķina saņemšanas brīža.  Dalības maksu iespējams samaksāt pa daļām skaidrā naudā/ar karti vai ar bankas pārskaitījumu pēc brīvi izvēlēta samaksas grafika.

Aizpildiet elektronisko pieteikuma formu vai piesakieties pa bezmaksas tālruni 80 00 72 72, vai e-pastu [email protected]

Attīstāmās kompetences

  • Tehnoloģiju izpratne un kritiskā domāšana: mākslīgā intelekta (MI) darbības principi, riski un iespējas.
  • Problēmu risināšana un radošums: algoritmu izstrāde, MI risinājumu veidošana.
  • Saziņa un sadarbība: komandas darbs SCRUM principos, ideju apmaiņa un projektu prezentēšana.
  • Analītiskā domāšana: viltus satura atpazīšana un datu analīze.
  • Digitālā pratība: drošība, atbildīga MI izmantošana un tehnoloģiju ētika.
  • Nodarbību programma 1.–3. klasei (7–9 gadi)

    Diena Temats/ Aktivitātes
    Pirmdiena

    Kas ir mākslīgais intelekts?

    Iepazīšanās spēles par MI ikdienā, diskusija un attēlu spēles. Radošā darbnīca – sava MI drauga zīmēšana un apraksts. Sarunas par MI iespējām un ierobežojumiem bērnu izpratnē.

    Otrdiena

    Kā MI mācās?

    Spēles par šķirošanas algoritmiem, balss atpazīšanas eksperimenti, savu algoritmu izstrāde un stāstu veidošana par mācību procesu. Praktiski piemēri un komandu darbs.

    Trešdiena

    MI kļūdas un drošība

    Demonstrācijas par viltus attēliem, spēle “Kas ir īsts, kas – ģenerēts?”, lomu spēles par MI kļūdainām atbildēm. Radošs uzdevums – katrs bērns izdomā un zīmē savu “Drošības likumu”.

    Ceturtdiena

    Mans MI projekts

    Komandas izvēlas savu MI projektu: draugs, palīgs, spēle vai robots. Lomu sadale pēc SCRUM principiem. Katrs bērns izstrādā savu projekta daļu (zīmējums, stāsts, tests).

    Piektdiena

    Prezentācija un noslēgums

    Projekta pabeigšana un apvienošana. Prezentāciju ierakstīšana vai fotofiksācija. Prezentāciju nosūtīšana vecākiem. Saruna par MI nākotni, kopīga refleksija.

    Nodarbību programma 4.–6. klasei:

    Diena Temats/ Aktivitātes
    Pirmdiena

    MI mūsdienu dzīvē un tehnoloģijās

    Spēle “Kas no mūsu ikdienas ir MI?”, diskusija par MI ietekmi, algoritmu ievads (ieteikumi, neironu tīkli). Saruna ar čatbotu un SCRUM ievads.

    Otrdiena

    Kā MI mācās?

    Mini lekcija par datiem un apmācību, MI trenēšana (piem., Teachable Machine). Dizaina domāšana – MI risinājumu izstrāde. Diskusija par MI taisnīgumu.

    Trešdiena

    Neētiska MI izmantošana

    Demonstrācijas par deepfake un neobjektivitāti, sociālo tīklu algoritmi. Debates, grupu uzdevums – atrast viltus saturu un izstrādāt MI drošības likumus.

    Ceturtdiena

    Projekta izstrāde

    Komandas veido MI projektus – prezentācijas, video, demo vietnes u.c. SCRUM darba cikli, dizaina domāšanas atkārtojums, ideju uzlabošana pēc atgriezeniskās saites.

    Piektdiena

    Noslēgums un prezentācijas

    Gala prezentāciju sagatavošana un ierakstīšana, vecākiem nosūtīti darbi. Diskusija par MI nākotni, pārsteigumi un refleksija par komandas darbu un gūtajām atziņām.