Description
PAR NOMETNI:
- dalībnieku skaits no pieciem līdz desmit skolēniem vienā grupā;
- nometnes pamatvaloda ir latviešu, ja nepieciešams, pasniedzējs izskaidro uzdotos uzdevumus arī angļu vai krievu valodā;
- norises vieta: Rīga, Lāčplēša iela 87C;
- vecāki var savus bērnus atstāt nometnes norises vietā 30 minūtes pirms nodarbību sākuma un sagaidīt 30 minūšu laikā pēc nodarbību beigām.
NOMETNES CENA IEKĻAUJ:
- nometnei nepieciešamos materiālus;
- radošās darbnīcas un projektus;
- siltos dzērienus un nelielas uzkodas nodarbību laikā;
- prezentāciju un radošo darbu nosūtīšanu vecākiem;
- nometnes fotogrāfijas elektroniskā formātā.
KATRS DALĪBNIEKS DĀVANĀ SAŅEM:
- T kreklu vai mugursomu.
NODARBĪBU METODIKA:
- Tematiskās izpratnes uzdevumi:
Interaktīvas lekcijas, diskusijas un komandu uzdevumi, kuru laikā bērni iepazīst dizaina un mākslas pamatus – krāsu teoriju, formu simboliku, kultūras kontekstus un dažādu mākslas virzienu nozīmi. Tiek organizētas sarunas par mākslas ietekmi uz cilvēka sajūtām, vēsturiskām un mūsdienu dizaina tendencēm. Bērni attīsta spēju argumentēt savus vizuālos risinājumus un diskutēt par estētiskām izvēlēm. - Praktiski pētījumi:
Eksperimenti ar krāsām, materiāliem un formām, piemēram, krāsu sajaukšanas darbnīcas, tekstūru veidošana, gaismas un ēnas izmantošana telpiskajos darbos. Bērni paši analizē savus un citu darbus, veic formu un struktūru salīdzinājumus, novēro dabas objektus un pilsētvides dizainu, tādējādi attīstot spēju pētīt un interpretēt vizuālo pasauli. - Radošās darbnīcas:
Mākslas un dizaina projektu izstrāde: bērni veido instalācijas, maskas, sapņu ķērājus un kolāžas no dažādiem materiāliem – audumiem, papīra, dabas elementiem un atjaunotiem materiāliem. Katrs projekts tiek attīstīts saskaņā ar dizaina domāšanas posmiem: idejas ģenerēšana, prototipēšana, pilnveide un prezentēšana. Grupas darbs un pašizpausmes veicināšana ir neatņemama daļa no radošā procesa. - Piedzīvojumu spēles:
Izzinošas un radošas spēles kā “Atrisini dizaina mīklu!”, “Krāsu kodu izaicinājums”, “Kas es esmu – forma vai funkcija?”, orientēšanās uzdevumi darbnīcu telpā un dabā, tematiskas mākslas misijas un kolāžu stafetes. Šie uzdevumi stiprina bērnu sadarbības prasmes, radošumu un spēju pielietot iepriekš apgūto praksē, spēles formātā.
Attīstāmās kompetences
- Estētiskā domāšana un vizuālā izpratne: bērni apgūst krāsu, formu un kompozīcijas principus, attīsta spēju analizēt un interpretēt vizuālos elementus mākslā un dizainā.
- Radošums un problēmu risināšana: bērni izmēģina dažādas tehnikas un materiālus, eksperimentē un rada unikālus dizaina un mākslas darbus, attīstot spēju rast oriģinālus risinājumus.
- Sadarbība un saziņa: komandu darbs radošajās darbnīcās, ideju prezentēšana, diskusijas par mākslas nozīmi un citu darbu interpretācija veicina prasmi sadarboties un skaidri izteikt savas domas.
- Pašizpausme un kultūras apziņa: darbs ar simboliem, stāstiem un materiāliem no dažādām kultūrām palīdz bērniem izpaust savu identitāti un veicina izpratni par mākslas daudzveidību.
- Motorika un koncentrēšanās: darbā ar dažādiem rīkiem, materiāliem un detaļām bērni pilnveido roku veiklību, precizitāti un spēju koncentrēties uz radošā uzdevuma izpildi.
Nodarbību programma 1.–3. klasei (7–9 gadi)
Pirmdiena | Radošā iepazīšanās ar krāsām un formām Spēles un praktiski uzdevumi, kas veicina bērnu iztēli, pamatmateriālu iepazīšana un pirmās kompozīcijas veidošana. |
Otrdiena | Telpiskās domāšanas attīstīšana Objektu veidošana no dažādiem materiāliem, radošas darbnīcas un individuālu darbu izstrāde ar formu, tekstūru un telpu. |
Trešdiena | Simbolika un pašizpausme Masku un tēlu radīšana, stāstu veidošana par mākslas darbu saturu un nozīmi. Kultūras elementu apguve caur mākslu. |
Ceturtdiena | Kompozīciju veidošana un prezentācija Darbu apvienošana, vizuālu ideju attēlošana vienotā formātā, sagatavošanās izstādei un prezentācijas prasmju attīstīšana. |
Piektdiena | Noslēguma diena un radošā brīvība Darbu papildināšana, izstādes sagatavošana, bērnu prezentācijas, refleksija un kopīgas nometnes noslēguma aktivitātes. |
Nodarbību programma 4.–6. klasei (10–13 gadi)
Pirmdiena | Dizaina un estētikas pamati Krāsu un formu eksperimenti, mākslas izpratne ikdienas dzīvē, diskusijas par dizaina nozīmi un pirmie praktiskie uzdevumi. |
Otrdiena | Telpiskie risinājumi un dizaina domāšana Individuāli un grupu darbi ar instalācijām, objektu dizains, ideju radīšana un prototipu izstrāde. |
Trešdiena | Stāstu un simbolu valoda mākslā Kultūras motīvi, simbolika un radošā interpretācija. Pašizpausmes darbi un ideju dziļāka izstrāde. |
Ceturtdiena | Radošo projektu sagatavošana Komandas darbs pie gala projekta, ideju apvienošana, skiču un darba prezentācijas sagatavošana. |
Piektdiena | Izstāde un noslēguma aktivitātes Sagatavoto darbu prezentācija, kopīga atgriezeniskā saite, radošā svētku noskaņa un nometnes izvērtēšana. |